Hallo, ik zit met een probleem met mijn Ubiquiti thuis netwerk.
Ik heb altijd Ziggo gehad en ik ben onlangs overgestapt naar KPN glasvezel.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
- modem van provider
- hierachter zit 1 Ubiquiti 8 poorts 60W POE switch
- aan deze switch zitten: 3 inwall APs van Ubiquiti en 1 mini switch van Ubiquiti.
Ik heb de Unifi software altijd op een pc bedraad op het netwerk gehad. Heeft altijd prima gewerkt.
De KPN monteur heeft de modem van KPN aan de praat gekregen (zat een breuk in de glasvezel draad).
Het was een kwestie van de LAN kabel van de Ziggo modem uit de 8poort switch en die van de KPN Experia box erin en ik had overal internet en wifi.
Wifi wordt volledig geregeld door de APs van Ubiquiti.
Ik probeerde vandaag te kijken of alles nog goed werkt en alles werd aangegeven als offline. Terwijl alles prima werkt.
Ik heb de controller software nog geüpdate, maar dit hielp niet. Dus toen ben ik wat gaan zoeken online en toen kwam ik dingen tegen als "dat mijn pc een ander IP adres heeft gekregen en dat de devices nu zoeken naar het oude IP adres dat de Ziggo modem had toegekend".
De vraag is alleen nu: Hoe los ik dit weer op dat de controller alles weer ziet?
mvg, Tim
Ik heb altijd Ziggo gehad en ik ben onlangs overgestapt naar KPN glasvezel.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
- modem van provider
- hierachter zit 1 Ubiquiti 8 poorts 60W POE switch
- aan deze switch zitten: 3 inwall APs van Ubiquiti en 1 mini switch van Ubiquiti.
Ik heb de Unifi software altijd op een pc bedraad op het netwerk gehad. Heeft altijd prima gewerkt.
De KPN monteur heeft de modem van KPN aan de praat gekregen (zat een breuk in de glasvezel draad).
Het was een kwestie van de LAN kabel van de Ziggo modem uit de 8poort switch en die van de KPN Experia box erin en ik had overal internet en wifi.
Wifi wordt volledig geregeld door de APs van Ubiquiti.
Ik probeerde vandaag te kijken of alles nog goed werkt en alles werd aangegeven als offline. Terwijl alles prima werkt.
Ik heb de controller software nog geüpdate, maar dit hielp niet. Dus toen ben ik wat gaan zoeken online en toen kwam ik dingen tegen als "dat mijn pc een ander IP adres heeft gekregen en dat de devices nu zoeken naar het oude IP adres dat de Ziggo modem had toegekend".
De vraag is alleen nu: Hoe los ik dit weer op dat de controller alles weer ziet?
mvg, Tim